Behandling Artillerivej

Vores metoder
Når vi arbejder med eleverne ved brug af forskellige pædagogiske metoder som KRAP, Low arousal, Mentalisering og Miljøterapi, fokuserer vi på at skabe et trygt, stabilt og forudsigeligt læringsmiljø. Disse metoder hjælper med at understøtte elevernes trivsel, læring og sociale udvikling, særligt for dem, der har udfordringer som angst, adfærdsproblematikker eller vanskeligheder med at regulere følelser.

Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik/Praksis (KRAP)
KRAP-metoden lægger vægt på at tage udgangspunkt i elevens ressourcer frem for deres mangler. Ved at fokusere på det positive og det, som eleven kan, styrker vi deres selvværd og motivation. Dette bidrager til, at eleverne opnår større indsigt i deres egne tanker og handlinger og kan udvikle strategier til at tackle udfordringer.

Low arousal
Low arousal-metoden handler om at holde stemningen og miljøet roligt og afdæmpet, især når en elev udviser uro eller frustration. Ved at reducere stressniveauet hos både læreren og eleven, mindskes risikoen for konflikter og uhensigtsmæssig adfærd, hvilket giver eleven mulighed for bedre at håndtere deres følelser.

Mentalisering
Mentalisering handler om at kunne forstå og tolke både sine egne og andres følelser og handlinger. Når vi arbejder mentaliserende med eleverne, lærer de at sætte sig i andres sted og forstå, hvordan følelser og tanker påvirker adfærd. Dette styrker deres sociale kompetencer og forbedrer samspillet med kammerater og voksne.
Miljøterapi
Miljøterapi indebærer, at vi bruger det fysiske og sociale miljø som en aktiv del af behandlingen. Ved at strukturere og organisere omgivelserne kan vi støtte eleven i at udvikle sunde sociale relationer og håndtere dagligdagens krav. Miljøterapi skaber en ramme, hvor eleverne kan øve sig i at indgå i sociale sammenhænge og gradvist opbygge større selvstændighed.
Ved at kombinere disse metoder skaber vi et helhedsorienteret og tilpasset læringsmiljø, som understøtter elevernes individuelle behov og udvikling.

Miljøterapi
Miljøterapi indebærer, at vi bruger det fysiske og sociale miljø som en aktiv del af behandlingen. Ved at strukturere og organisere omgivelserne kan vi støtte eleven i at udvikle sunde sociale relationer og håndtere dagligdagens krav. Miljøterapi skaber en ramme, hvor eleverne kan øve sig i at indgå i sociale sammenhænge og gradvist opbygge større selvstændighed.

Ved at kombinere disse metoder skaber vi et helhedsorienteret og tilpasset læringsmiljø, som understøtter elevernes individuelle behov og udvikling.

Skriv til os

32 10 00 03